Wednesday, January 27, 2010

demam filipina kembali lagii~~

kalau dulu, drama filipina yang menjadi favourite bukan sahaja aku malah satu keluarga termasuk sepupu sepapat (siap bersms lagi nk memberi pendapat pasal citer tuh. semangat!). tapi sejak kebelakangan ini (wahh.. mcm nk buat karangan respon terbuka), tv asyek dilimpahi oleh sinetron2 dari INDON. mana la aku tak balun tgk smua citer tuh.. tapi kalau mcm citer tuh dh merepek-kerepek, memang la aku kata byebye saje...


ok, back to my title. demam ape tu? mestila demam filipina.. dulu citer yg paling hotpanas, tiptop, ialah SANA'Y WALA NG WAKAS.


aku tak suke hero yg ni. :p
nak tau hero mana yg aku suke. ish.. mestilah hero yang hensem lagi, kacak lagi, kayo la lagi.. (haih.. bile nk berubah nih. ^_^). ini diaa...


okay. ini dia. nama dia. search sendiri. usaha kan tangga kejayaan.

okay, bukan cerita nih yg hendak ku katakan.. sebab citer nih dah basi tapi tetap di hati. kang orang kata tak uptodate plakk. tapi kepada orang-orang diluar sana, kalau anda belum melihatnya, anda PATUT ye melihat. kalau tidak, anda MEMANG rugi la. nama perempuan yg sikit jek lagi cantik daripada aku tuh (^_^) dalam citer nih panjang berjelajela.. tapi senang nak ingat macam ada irama.. ARABELLA GRACE GARCIA. sedap anananan. boleh letak nama anak. kih3.excuse me, I dah habis sekolah okay. bile2 masa jek boleh. hehehehe.. ulat bulbul dah datang.. okay stop. bukan dia yg nk aku citer..


anda ade melihat citer duyung yg kru buat tuh. yg maya karin tuh.. kalau belum juga, tak tahu nk kata ape. padahal time raye arituh banyak kali ulang2. ini dia, duyung malaysia.


ish.. tak nampak sgt ke'duyung'an dia.


ok la nih...

tapi bukan duyung nih yg hendak aku ceritakan. back to demam filipina. citer filipina pon dah ade pasal duyung nih. tajuk citer dia DYESEBEL. best la citer nih. diserikan lagi dengan aktor yg fuhhh(wah. ikot awal nih.. ah! benci awal. hidup fahrin!!) tapi duyung duyung dia seksi. uuuuu~~



nih la duyung dia. seksi anananan.

nama duyung nih dyesebel dalam air, kalau dekat darat nama dia isabel. belbelbel.mcm mana dia bley kat atas darat plak? dia naek darat sebab dia nk cari mak dia.. mak dia tak duyung, mak dia manusia biasa. so, dia mcm ade rantai yg boleh hilangkan keduyungan dia dan ada kan kaki dia.. oh, fantasi sungguh!


eh! mana hero dia yer. haaa.. taraa~~


tuan fredo namanye.
nama real perempuan yang hanya menang tipis (1.0% jee) kecantikannye ialah Marian Rivera. nama laki tuh pulak.. cari sendiri. hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih! sebenarnya, I dah tak sanggup nk bermadu kasih :( 


okay ni la sebab nye aku kembali berkecimpung dalam arena filipina nih semula.oleh itu, aku pun kembali la mengingati segala kosa kata philiphine yang telah luput di ingatan seperti:
salamat
paki
sino?
bakhit?


see.. dengan hanya melihat cerita-cerita ini, aku dah boleh pi filipina. confirmed tak kena tipu.. (hanya dengan empat perkataan ini.. hahahaa nampak sgt eka tpoo..) nak tau makna nye? ok, aku baek.
terima kasih
please
who
knape. 


eh.. ade lagi satu yang aku paling expert. kalau org cakap kat aku mmg aku tak kan kene tpoo ar.. ape dia.. 
MAHAL KITA


kalau dalam citer dia nak menghiperbolakan dia cakap,
MAHALMAHALe KITA.


ape tuh maknanye? haha... buah tak datang bergolek, cari la..


okay, sampai sini saja, aku membebel.
anda perasan atau tidak? dalam post ini aku menggunakan kata ganti aku. it seems very gangster. hek3. abes, aku kene try smua.nk cari yg sebati. 
lepas tuh, dalam post nih aku gune 2 setengah peribahasa. kalau hantar kat cikgu mesti dapat markah extra. kan pn alawiah, kan pn rabidah. they said: betul3.. kenapa ade setengah, yg part buah tuh. tatau nk smbung ape.


ok.ciao!



No comments: