Thursday, March 4, 2010

rekood sejarah tidak tercipta.

grrrrrr.... it sucks man! okay... eeka, cool down. semalam, bertarikh 03032010, aku ada test, driving test.oh. sunggguh berdebardebar punya pasal, aku bangun kul 6.30 okay. 6.30! sama mcm nak pi sekolah dahulukala. tunggu punya tunngu, cikgu yang menjemputku datang pukul 8.15. terbaek la!


dalam perjalanan tuh, cikgu bagi tips2, cikgu igtkan balik apa yang kene buat. aku dh gementarnervous gile. pergh! smpi jek ramai tak ramainya manusia. nervous gile. then, aku dapati aku dalam sesi 2. pukul 1100 baru star. time tuh pukul 9 kalau x silap.lama tak lama la kena tunggu. dalam sesi penungguan tuh, aku cube cool down. "eeka, awk kn dah buat banyak kali. ini buat sekali aje lagi." lepas tuh, i gott number 44. yg last utk kumpulan cikgu aku. ada 4 orang, aku pulak yg last. terbaek la. 


syarah-41
seeri-42
farah nadhira-43
eeka-44


then masa nk mula buat test tuh, lagilagi test bukit, gementar tak gementar la. kerana kegementaran tuh, aku naek je bukit, dh tarik brek tangan, 'polis' tuh cakap turun balik sbb tayar masuk setengah. pergh!! lagila gemuruh jiwaaa~~~ nak naek balik tuh, tayar dh okay semua, nak turun. aku tekan minyak dh banyak dah sbb ayah cakap minyak tekan jek banyakbanyak. sekali aku tarik jek handbrake, zueeee~~ kebelakang kereta pastu aku tekan minyak kedepan pulak pastu turun. adoii. aku dh menjeritjerit dalam kereta. aku rase nak balik jek naik kereta tuh. haih. aku lari2 pergi kat 'polis' tu amek balik borang. masa nak sign tuh menggigil tak menggigil lah. 


then aku dh berlari-lari pergi kat aainaa ngn ell (dorg pon ada.). aku dh nk menangis dah masa tuh. tapi geram ngn diri sendiri punya pasal memang tak terturun la air mata tuh. sengal gila aku nih! lepas tuh nk buat test bhgn 2 pulak. aku mmg dh tak smangat dah sbb tgk kereta viva. lepas tu, nmpk la pula jpj laki hensem(kewajipan yer.) waah~ harapharap dapat la dia. hik3. ulat bulbul dtg lagi. aku bgtau aainaa lpas tuh dia bgtau yg dia dah fail kn 2 org. pastu aku, okey..tak jadi. TAPI aainaa yang dapat dia masa test, lepas jek. 


jengjengjeng. time aku jek, dupdapdupdap. dapat pegawai jpj laki. syukran2! aku mengamalkn tips farith iaitu, KAU BUAT MACAM JPJ TUH TAKDE JEK. then aku pon bawwakla kereta tuh. senyap jek. dah la org tuh buka air con smpi 4. sejuk tak sejuk la tangan eden! memang smpi akhirnya aku bawak kereta tuh mcm sorgsorg. dia senyap aku pon senyap. lpas tuh, alhamdulillah, pass!! at least ada la gak aku lulus, tak terKANDAS lagi.


rekod sejarah ape yg aku nak buat? taraa~~


along: fail on the road.
 (sbb bawak kereta sebelah tangan. haha. along frust jgn citer la. dah tertonggeng2. HAHA. ampunn~)
angah: fail time parking
uda: fail masa bukit.
era: JENGJENGJENG.


ibu n ayah tak terkata apa. dah redha jek. HAHA. 


balik tuh pasal frust punya pasal, aku ikut la cara angah duludlu. bukak aircon bilik pastu tido. tapi kesian kat ibu nnt jaga qaseh sorgsorang. so, aku set alarm kul  1630. aku rase baru nak lelap sikit jek alarm dh bunyi. haih. potong stimm betul. turun bawah tgk qaseh tdo lagi, aku pon tdo la lagi. berbual2 ngn ibu pastu tertido.tido pulak telefon rumah bunyi, berkejar2 aku pi naik atas sbb telefon bawah kene off sbb qaseh tdo~ smpi atas dah angkat cakap "helo" teeeettttt la pulak. pergh. penat jek aku berlarilari.


nak tido balik.. hp pulak bunyi. apasal la banyak sangat halangan tatau la. aku pon jawab la dalan 1/4 sedar. nih bna ngn lyn la nih. lepas diorg dh tanya pasal test nih, aku nk tdo balik tapi tak boleh. memang la terbaek! qaseh pon bangun lepas tuh. haiyaaa cik qasehh, kepala uda dah la pening! 


aku hanya dapat bertahan sampai kul 8 malam dan tdo sampai kul 8 pagi. dan, selepas bangun jek, aku nak online dan update bolg sebelum aku lupe.

No comments: