Tuesday, March 9, 2010

TEBU

 TRAGEDI TEBUAN



scene 1.

I: Qaseh, byebye!! uda nak jalanjalan.. qasehh (ini jek la cara nak tarik perhatian dia sbb dia kuattt jalan.)
Qaseh: *pandang sambil muka tak heran.
I: Qaseh, baibye. *pergi kat pintu (nih cara paling efisien skali. dia pantang tgk pintu trbukak.)
Qaseh:*meluru ke pintu. dan I tutup pintu.
I: Eera, qaseh kat mana nih? (perbualan dari luar n dalam rumah)
Eera: kat pintu..
I: *bzzzzzzzzzzz(bunyi lebah ye.) EERA!! AMEK QASEH UDA NAK MASUKK. ADA LEBAH LA..CEPATT. *masa nih mmg dah cuak abis. ada dua lebah kat kiri n kanan aku.

lepas era bukak jek pintu trus masuk pastu hempas pintu. fuhh. nasib baik tak kena sengat beb!

scene 2.

Ibuku pulang dari kota kedai. Ibuku belikan kan kereta sayurmayur. Ibu buka pintu (mestilah kalau tak nak masuk rumah camne?).

Ibu: QASEH SAYANGG!!(situasi ni sudah biasa ye. ibu mesti cakap kuatkuat.)
Qaseh: *senyum sengih kambing.
I: Ibu tutup pintuuu. ada beeeee!!
Ibu: Haa?? *terus tutup dgn cara yang sama aku tutup iaitu hempas. 
I: nasib baik uda tak kena tadi buu..
Ibu: patut la dengar bunyi bising. *ibu jengah keluar. amboi banyak nya..
Era: ala.. macam mana nk pi sekolah nih? dah la ada exam. penat jek baca buku.
Ibu: call ayah. tanya nk buat cam mana. nak panggil bomba ke apa ke.

scene 3.

perbualan ini berlangsung dalam telefon. ucapkn terima kasih kepada TM. XD

Ibu: nak buat apa ngan tebuan ni? 
Ayah: nanti dia hilang sendiri.
Ibu: eera nak pi sekolah macam mana?
Ayah: lalu belakang la. suroh jalan kaki jek. (HAHA)
Ibu:  kalau tak pergipergi?
Ayah: ada berapa ratus??
Ibu: tade la sampai ratus. puluhpuluh jek.

so, nampk sgt ayah segan nak panggil bomba sbb ada puluhpuluh jek. HEK3.


in the end. 

Ibu kene sengat dgn tebuan-hampir-mati. berlari lari ku mencari muminyak. yang kelakar tuh ibu cakap. "BRENGSEK punya tebuan!" dah sakitsakit pon jawa tak lupa. 





No comments: