Thursday, April 8, 2010

aku berfikir..

ehem ehem ehem. apabila aku mendapat cuti daripada along apabila tidak menjadi babysitter trbaik, aku bagaikan tiada arah tujuan. menjadi bosan pulak kat umah nih. HAHA. padahal kalau dia ada, beristighfar aku. bak kata aku, mcm nak lontar dia ke langit tinggitinggi, pastu sebulan kemudian turun balik ke bumi. HAHA. kejam kan aku? kekadang aku berfikir, macam mana la kalau aku ada anak kan? mesti berlebam badan dia aku babap. HAIH =.=' bila aku nak belajar jadi orang yg bersabar nih. kalau dgn qaseh ni boleh la aku tahan sbb anak orang. kalau anak aku? adoii.. kepada bakal anak-anak aku, jadi la anak yg baik. kalau tidak, habis la anda. kuikuikui.


okey, agak tersimpang sedikit ye daripada apa yang aku nak cakapkan. aku telah melakukan 'blog walking' wah dah pandai tau ke blog haniszalikha. post dia pasal 'nota untuk gadis menengah rendah' agak menyentuh jiwa. ^___^


berikut adalah antara kata kata daripada dia yang ada sedikit sebanyak kebenarannya.


1.
Maka kalau saya minat orang pun setakat pandang dari jauh. Cakap-cakap dengan kawan macam "eh handsomenya dia ni kalau lah dapat couple dengan dia". Loser tak penyataan itu? Ya, memang loser.


aku memang suka minat orang orang nih. tapi memang dari jauh jek la. mereka (wahh.. berapa ramao aku minat.. adakah anda tergolong sekali? haha) hanya sekadar jadi pembakar semangat aku nak pergi sekolah. that's it!but it's work ok! ini semua akak aku ajar. HAHAHA.. angah, kantoi! kuikuikui.


2.
Jadi janganlah jealous sangat tengok orang bercouple-couple, tak ke mana pun, seriously. Kalau ada jodoh, memang diorang akan kahwin, tapi mostly takde. Sebab bila masuk alam pekerjaan, ha itu memang sesuatu yang sangat baru, orang bijakpandaiberasbernas panggil, anjakan paradigma. Masa itu barulah betul-betul boleh nak cari pasangan hidup. Kita pun boleh cari yang sekufu. Sebab kita boleh tengok kematangan, financial position dia, dan kehidupan sosial dia. Kalau setakat kat sekolah dulu tuh, kaya dengan duit mak bapak, boleh pakai perfume mahal, pakai jam Swatch,


well, kekadang memang la aku jealous gile tengok orang bercouple nih. tgk bersms, bercalling. handphone tuh smpi ke tandaas diorg bawak. kalau aku, haih. tak pegang handphone 365 hari pong tape. =.=' tapi, akhirnya, aku berfikir positif. mungkin belum tiba masanya lagi. masak pon tak reti. kemas katil pon tak ikhlas ada hati nk bercouple piraah! plus, baca novel yang kebanyakkannya bercinta semasa kerja dgn hero bawak kereta sendiri ,yang perghh!! membuatkan hati berrgetar , menjadikn aku lagi menguatkan semangat. tapi kepada kawankawan ku yang sudah bercouple, teruskan usaha anda sampai ke jinjang pelamin. andai ingin aku jadi pengappit mu, sila confirmkn pengapit pengantin lelaki handsome ye. AHAKS.




3.
Manap suka kat saya. Ya, hodoh-hodoh saya pun, ada satu makhluk Allah yang suka sangat. Kelakar bila teringat balik. Sebab saya tak suka dia si tembam. Saya cukup benci kalau kawan-kawan tahu yang dia suka saya. Sebab kalau orang yang suka kita tuh handsome belaka konon kita nak bangga ah kan. Tapi Manap tak tergolong dalam budak lelaki idaman budak perempuan.


EHEMM.. no comment. ini la naluri hati manusia yang tidak matang. mestila nak pasangan yang handsome




sekian. 

No comments: