Wednesday, May 5, 2010

saya baru tau apa itu perasaan LEGA...

seperti sedia maklum, gue dapat asasi kejururawatan alam bina di Universiti Malaya. Kalau la anda lihat saya secara live dari time dapat tau result upu dh kluar sampai dpt tau dapat asasi tuh, anda pasti gelenggeleng kepala melihat reaksi bukan sahaja diriku ini malah ibuku. khiohkhiohkhioh..


sungguh saya tidak tahu ingin berasa gembira atau tidak pada permulaaanya. saya takut ingin berasa gembira kerana melihat ibuku yang sedih. i'm so sorry ibu. tetapi akhirnya, ayah n ibu redha dan sokong dgn apa yang saya dapat. so saya berasa lobeyh smangat nak masuk asasi ni. 


tetapi sebenarnya, sudah berbulan bulan saya mencari, google-ing, apa subjek yang akan diajar time asasi tuh.. saya takut la tetiba dia kasik kertas mahjong then suro lukis pelan istana johor. huish. terkentut aku nnt. =.= tetapi akhirnya, sgala penat lelah aku melanguk dpan laptop nih membuahn fruit. huehuehueh.. 


SAYA DAPAT.. SAYA DAPAT.. SAYA TAU APA SUBJEKNYA. 
harap harap ape yang aku jumpa tuh betul.
tapi benda tuh akhirnya buat aku hangin jek. 

ini la soalan yang berlegarlegar didalam benak fikiran ku.

and tara!!

persoalannya: 
apa yang bikin gue panasss jek?? haha..


jawapannya: 
budak sains fizikal hanya belajar, 'fizik, kimia, matematik dan sains komputer'. Subjek tambahannya ialah bahasa Inggeris, Pembinaan & pemantapan jati diri , teknologi maklumat. 


TETAPI budak alam bina belajar, 'algrebra, geometri& trigogeometri, fizik & kimia asas, kajian alam sekitar, asas reka bentuk, komunikasi, calculas, stastistik & kebarangkalian, sifat bahan & kimia, makroekonomi, asas teknologi binaan & bahan'.

ini takda subjek tambahan lagi. adoiii.. 


tapi aku tetap bersyukur sbb aku dh tau apa yang bakal ditempuhi. semoga akan dipermudahkan urusan ku oleh-NYA.

4 comments:

kinokaru. said...

bukan nak kata apa lah ek. tapi kan, sebenarnya fizik, kimia, matematik tuh general je. nih subjek kitorang:

Basic Chemistry I
Basic Chemistry II
Basic Chemistry III
Basic Chemistry VI
Basic Physics I
Basic Physics II
Basic Physics III
Basic Physics VI
Algebra and Geometry
Algebra and Calculus
Statistics and Probability
Calculus
Preparatory English Course I
Preparatory English Course I
Character Building and Development
Information Skills

dan beberapa subjek semester 2 yg aku belum jumpa. haha. nk jeles agak-agak laa weyy

eeka :) said...

ahahhaa.. ye la. tunjuk smua. ye la! HAHAHHAHHA

Anonymous said...

kalo result BM:A+ MATH:A SJ:A PAI:A BI:B+ LUKISAN KEJURUTERAAN:B+ KIMIA:B FIZIK:B AND ADDMATH:C+.....Agk2 bole dpt tak asasi alam bina um ni???reply please

eeka :) said...

alamakkk taktau la pulak sayaaa. sbb skrg ni punn UM dah naikkan grade kalau nak masukk pun. tapi rasanya susahh kot. so sorry.. insyaAllah ada rezeki ada la tempat awak tuh. :)