Monday, September 6, 2010

raya raya rayaaaa XD

anda kalau nak tahu ape nikmat duduk di rumah, sila tanya syafeeka tajuddin. haha.. sungguh relaks. semua ada di depan mata. nak gi bilik air, betapa tapak jek. nak minum air, betapa tapak jek. nak tengok tv, remote saya yang punya! haha..


------------

ari tuh ari tuh kan kan kann, sebelum cuti th kann... saya saya maen bunga api... main kat PASUM tuh. depan office kolej lagi tauu.. power tak power tak? *haha.. padahal kecut perut sebentar. saya sungguh semangat! nak tau betapa gembiranya saya time tuh, gembira lah saya. saya senyum ketawa senyum ketawa aja.. pengalaman baru kot main bunga api bukan kat kampung. kat tepi tasik lagi au au au... 

petang tuh, ingatkan dh tak jadi dah main bunga api malam th. *okay ayat mcm hape. sbb petang th bantai tidur dgn dinie dgn sarah. mula2 bajet jek cakap tade mood nak tido.. sekali berborak borak, saya berlepas dlu ke alam yang lain dan yang lain2 menyusul saya. haha. kami bertiga tidur dalam sekatil. katil single tau.. hebat tak kami? slim tak kami? berapa berapa jam lah kami tidur. saya bangun tidur bangun tidur bangunn. dinie bangun tidur tidur dan tak bangunbangun. haha. sarah, bangun tidur bangunn bangunn.. dah dah dah. nak cakap betapa tragedinya kes tidur kami mmg la tragis. tak masuk lagi bab bab mimpi kami. ngahaa..

kul 6.30 baru brtolak gi stesen u pergi bazaar beli bunga api mercun budak2. haha.beli lah ape yang trmampu. sampai sampai kafe jek kami trus berbuka.. 

selepas solat terawikh, sebelum main mercun saya kenalah taubat dlu, kami memulakan operasi. kami menghadapi cabaran utama apabila mencari tempat yang strategik untuk menunjukkan belang.. ingat kan nak buat dkat car park tapi time tuh keadaan sangat hectic sbb smua org sibuk amek anak balik rumah. jadi jadi jadi, kami main di tasik. 

kami hanya main bunga api mercun POP POPP mercun mancis mercun besaryang tidakdiketahuinamanya. 

bunga api.. saya suka suka suka.
fine. mcm budak budak,


saya dah cakap saya suka main bunga api.


tengok tuh. betapa happy nya saya mainn..


mercun pop pop..
mercun nih kuat gak bunyi dia rupenya..


bunga api bunga api..
dgn sufi.


bunga api bunga api
dengan amir 

okay. saya nak nasihatkn kepada adik adik. jangan main mercun tau. nant tak cukup jari. nant kalau dah tak cukup jari, nak kawen time duit hantaran dah rendah. *okay syafeeka mmg fikir jauh sgt2. kalau nak main, main bunga api cukup okay. kalau kempunan sangat sangat nak main mercun, main la mercun pop pop. ha. tuh jek okay yang boleh. kalau nak main gak. jangan main. tapi boleh tengok orang main. kamu jadik orang yang tukang jerit jek. *okay mmg mcm syafeeka. oleh itu, JANGAN MAIN MERCUN. main lah teddy bear kat rumah atau pun main uli tepung kat dapur dgn atok. lebih afdhal.

saya nak cakap selamat hari raya! 
selamat hari rayaaaa awk awk semuaaa... XD
maaf zahir takde batin. 
ngahaa..
duit raya bagi saya okay! 

maaf zahir dan batin. :)

salam raya,
eeka din

No comments: