Monday, November 15, 2010

makan besar naaa~

so, smua orang sangat harap maklum kan yang saya sedang bercuti di rumah nih dgn bahagianyaa.. haa? bahagia la sgtt. mmg la bahagia kalau ada aktiviti. kalau takde, haish. terbongkangla kami smua dgn kebosanan tahap tah pape.

so, saya nih dah tak de keje carik la kerja. time cuti nih kerja yang paling syok dilakukan ialah kerja makan. hari tuh makan ngn azira makan MCD.


saya bigmac jek. =.=


saya tau dia hanya nampak kurus tapi boleh menggemukkan kami


kemudian, saya makan secret recipe plak dengan kawan2. tapi di hari yang berlainan okay! perut saya nih takde la sebesar alam yang boleh makan banyak2 pada hari yang sama kot. haha



nasi dia sikit kan?

kemudian, last weeekend ayah cakap kawan dia makan nasi baghdad sedap. so ibu pon cakap jom! hati saya dh jadi gusar dah. saya dah la tak suka cuba2 benda baru nih. nasi arab uh.. mcm mana la ngopanyaa. berdebar2 seh. so, ayah pun bawak la makan dgn senawang uh. jauh uh. lepas PD uh. baek gi PD uhh. -.-


ibu dan ayahhh

kami berdua jek la tinggal kat umah nih. itupun kalau saya cuti. kalau tak, adik saya jadila anak tunggal sementara. sbb tuh la every weekend saya nak kene balik sbb utk menyedarkan adik saya yg dia bukannya anak tunggal. haha. oleh itu, kami la puteri kesayangan ayah n ibu.
opss angah, jangan jeles! haha


and time order tuh pon, menu order tuh pun ikut bahasa arab. set wahid, set salasa la.. nasib baik la masih ada ilmu arab yang masih bersisa2 nih. haha.

andd taraaa~~ makan dalam dulanggg.. dan dan dan.ni bukan nasi baghdad. ni nasi damsyik tau. dah nak makan baru tau yanng kebenarannya.

makan dalam dulang sangat bagus ya. kerna ianya akan mengeratkan lagi silaturrahmi antara keluargaa. so takde la gaduh selalu. iye la tuh kan eeka.. haha. ish ye la. apabila enzyme2 yang ada dekat tangan tuh bersatu, dgn yang lain, maka, particle particle pon bersatu.maka akan mengeratkan lagi ikatan antara kami semua. haaa. amek kau. formula ape ntah saya bagi nih. haha

minum nyaa. air mangga laisi? lebeh kurg la. lupa plak. haha.


nih jek la gambar air yang ada. abaikan la muka adik saya uh.
alaa.. air dia mcam yogurt mangga jek.


mari makan tanpa memberi setitik belas ihsan pon.
mari makan sampai kalau kucing tgk dia hanya berlalu dan berasa sangat sedeh.

ok. sekian laporan makan dari saya. yaa, insyaAllah saya diet la. maybe la. haha. lagi2 nak raya nih kan. kambing tumbang kan? haha. adoi adoi. sukanyaa perut sayaaa.. balik kampunggggg!~ dah la kat kampung ada tok yah yang masak2. waaa~~ suka nya perutttt.. hati saya bergusar kembali..
ermmm. gemok la sayaa. =.=


ok. papai.

salam kuat makan,
eeka din

No comments: