Friday, January 28, 2011

imaginasi melampau.

saya seorang wanita yang sudah berkeluarga. ada seorang suami yang kacak tough hebat kaya muka same exactly like fahrin ahmad, dan juga seorang putri kecil comel cute teletah yang menjadikan keluarga saya lengkap. suami saya sesungguhnya seorang yang suami yang amat penyayang dan juga bapa yg amat mithali. dia sangat menyanyi permata hidupnya. dia sangat akan usaha memenuhi segala permintaan kami berdua. saya nak gelang emas sampai ke siku dia kerja kuatkuat sampai dapatkannya. anak putri dia nak drebar gi tadika terus dia bukak iklan dekat suratkhabar. oh ye lupa, suami saya seorang arkitek professional yang ada AR. kat depan tuh. kan saya dah cakap suami saya nih hebat orangnya.


pada suatu malam, suami saya membuatkan model rumah untuk anaknya guna permainan lego. sudah lama saya tgk dia berusaha kuatkuat pagipetangsiangmalam dia cuba mengambil sedikit waktunya dari kerja2nya yang sedia ada sudah melambak untuk menyiapkan model ini untuk anaknya seorang itu. saat dia memberikan model rumah itu kepada anaknya dia berkata, " adik, simpan jaga elokelok tau model rumah ni. jaga tau. nih rumah impian kite sekeluarga" anak perempuang itu pun angguk angguk dan peluk cium ayahnya. 


keesokkan harinya, si suami mengambil cuti kerja. dia hantar isterinya pergi ke kerja. dia hantar putrinya ke tadika. saya sungguh pelik dan bertanya kenapa nih bang? dia cakap dia nak rasa jadi househusband. saya pun mcm owh. okay. saya pon kerja la mcam biasa. hakhukhakhukhakhukhakhukk time kerja, tetiba dapat panggilan dari si suami teramat dichentai. saya pun " ye abangg, rumah okay x?" but then, org yg tak dikenali yang jawab "maaf puan. suami puan ditimpa kemalangan langgar lori ayam. dan sekarang mayatnya dibawa ke hospital" dunia kelam gelap gelita untuk saya.. kekuatan saya sudah tiada. 


dan kini putri saya amat menjaga rumah lego yang ayahnya buat dengan baikbaik. 


ini adalah rekaan sematamata. ini adalah imaginasi yang terpikir. ini tade kene mengena dgn hidup atau mati. dah kata ini imaginasi. dan imaginasi ini sebenarnya membuatkan saya takut nak kawen dgn arkitek, takut la plak kene kat diri sendiri. dan imaginasi nih membuatkan saya fobia sikit nak makan ayam tapi saya kan suka ayam gila2.


sekali lagi, ini hanyalah imaginasi. 


eeka din

6 comments:

fadhilmohdzin said...

nasib baik aq bukan arkitek..hahhaha

eeka :) said...

ada aku kesah?

kinokaru. said...

asal kaw nak laki kaw mampus kat ending? konfem kaw nak tukar laki bila dh bosan.

bhahahahaha

eeka :) said...

mana ada bosan!
nih imaginasi la. sbb ak nak tamatkan karakter laki nih. nak imaginasi laki lain plak.

amir smuff said...

perrr x sangka eeka seromantik n jiwang..perrrrr..tabik springlah..hehe
nice story. =)

eeka :) said...

aish. dh kata imaginasi jek.