Thursday, February 17, 2011

hari nih adalah buat pertama kalinya aku buat lab physics for this sem. penatnyaaa. jangan nak katalah. tuh la. badan tak biasa kerja kuat. sebenarnya tade la berat sangat kerjanya. tapi mental terseksa la kot. ataupon juga mind dah set yang kalau time lab jek confirm penat. oleh itu, mana la tak terbongkangnya aku kat katil pastuh. haish. anak dara ape nih. menangis pakwe tengok kalau makwe dia sengopha mcam aku nih. 

---------

ibu saya selaluSELALUUUselaluu sangat cakap. "kalau nak kahwin, toolonglah jangan cari orang orang yang terlibat secara langsong mahupun tak dengan wargawarga 'K'". bukannya kadang kadang aku and adik aku tak bantah. penat dah cakap, "kalau jodoh nak buat mcam manaa."

namun begitu, baru baru ini memang aku sangat bersetuju dengan nasihat ibu saya. yes ibu. uda akan follow. buakn sorang dua lah aku nampak contohnya. tapi TIGA kot. cukuplah membuatkan aku cakaap, YESSSS! SAYA AKAN CUBA ELAKKANNYA. 

sekarang nih memang tengah gosip panass pasal kau.

---------

kadang kadang hidup nih penuhFULL dengan stress. sampai kadang kadang nak hantuk kepala dekat dinding. dan sampai kadang kadang kite nak berputus asa. sampai kadang kadang kte dah tade semangat nak hidup. sampai kadang kadang kte menjadi insan yang TERSANGAT LAMPAUUUU lemah longlai sampai kte tak dapat control our mind anymore. 

but tolong la ingat and aku sendiri selalu ingatkan diri nih sebab aku tau aku nih memang pelupa orangnya sebab banyak sangat semut kat meja bilik nih sebab aku nih sweet sangat. AUWW~ haha

kembali kepada apa yang kte semua kene ingat. 

INGAT KITA ADA ALLAH DI SISI KITA. SETIAP MASA. DIA TAK PERNAH TINGGALKAN KITA. TAPI KITA YANG SELALU LUPA AKAN DIA.

Ingat, Allah tak perlukan kau
Kekuasaan Allah takkan kurang sikit pun kalau kau putus asa

Kau yang perlukan Allah

DAN.

Jika satu hari kau rasa kau akan terjatuh,

ingatlah bahawa Allah ada disebelahmu,
dan sentiasa memberikan kau semangat untuk terus dan terus bangun.

DAN JUGA.
KALAU ANDA STRESS DENGAN KEHIDUPAN ANDA YANG HANYA 'PALE' YANG HANYA BOSAN YANG SETIAP SAMAA SAJA SETIAP HARI.

Jika satu hari kau rasa bosan dengan hidup,

bacalah Al Quran, hayatilah maksud disebaliknya,
sesungguhnya umat sebelummu,
lebih dasyat hidup mereka dari kehidupanmu...

OKAYYY? 
andai aku boleh cakap semua nih dengan kau supaya kau kuat sikit. jangan lembek sangat la. 

eeka din

p/s: saya tak balik rumah weekend nih sbb ibu n ayah balik kampung.. SOBSS SOBSS. 

4 comments:

fazasyazwina said...

yeay, ade bdk x blk weekend nih i loike

fadhilmohdzin said...

like

eeka :) said...

awin, kejamm kau!

fadhil, ingat nih fb ke nak like like?

fadhilmohdzin said...

da kau x letak button like fb sgt kt sini..hehhheee