Tuesday, June 28, 2011

Friends are born, not made.


knape masa zaman kecik aku tade kawan rapat sampai besar mcm dalam cerita cerita tuh?
sbb tuh ceritaa la syafeeka.

kali nih nak merepek pasal laki dan perempuan. siapa cakap laki dengan perempuan tak boleh jadi kawan? tak boleh jadi bestfriend? takkan la dgn semua laki nak ada perasaan yang melampau. takkan la dgn semua laki nak jiwang jiwang. kena la ada stok laki yang satu kepala. kena la ada laki yang boleh bagi pendapat yang baekbolehpakai kalau kite mintak dari mata seorang laki. kena la ada laki yang kalau tetibe hormon gedik adaa pon dorang cool jek lagi.

aku bukan nak cakap yang aku tak boleh hidup kalau takde laki
aku bukan nak cakap yang aku nih BERGANTUNG dgn laki
sama sekali tidak!

yang nak diutarakann kat sini berkawann biarr ramai, berkasih biar satu. kawaan la dengan semua orang tanpa mengenal jantina umur bangsa agama dll. tapi kene ada tapii, tapi jgn la sangat luruss mudah dan harus berjagajaga dengan mereka especially boys. sbb takde sapa tau apa yang dalam otak mereka. takde sapa tau sebab they always hv double meanings in every words they say.

berkawan dengan laki pon kene la tau batas limit had nya! jangan la nak layan berkelakuan dengan laki mcm apa yang kita buat dgn girlfriends kita. ingat NIAT TAK PERNAH MENGHALALKAN CARA. apepon niat anda semuaaa walau sesuci sebaik semurni mana pon! hukum islam yang cakap kite kena jaga auratt kite tak boleh sentuh laki tuh semua kena semat dalam hati ingat dalam kepala. walau sehyper mana pon kite walau sefriendly mana ponn.  sentuh babi itu adalah lebih baik berbanding dengan bersentuhan (secara sengaja) dengan wanita yang bukan mahram.

aku ada kawan laki. kawan. dia dah ada makwe bukan masalah bagi aku sebab kami kawan. aku selesa nak cakap dengan dia bergaul dengan dia malah curhat dengan dia. tapi kalau dia call selalu aku tak angkat sebab aku tido atau phone aku kemana mana. kalau ada perkaraperkara yang merendahkan semangat, kami selalu help each other. kalau memerlukan bantuan, panggil la dia kalau dia berada di sekitar. 

so, sapa kata kite tak boleh berkawan dengan laki kalau kite tahu limit kalau kite boleh kawal perasaan? 

eeka din
sniff. T^T i just LOVE it when a guy ruffles the girl’s hair like that. i seriously squeal everytime i watch a show with this kind of scene. kyaaa~ minam let me be you! i wanna be patted on the head like that by shinwoo too! XD

No comments: