Wednesday, June 22, 2011

jangan risau dengan nisbah laki:perempuan


sejakmenjak nih, aku baca a lot of things. erk. tapi bukan buku yang ayah belikan tuh. lagi dua buku belom habis. aku baca benda benda artikel iluvislam kat internet nih je. zaman kan dah maju. tanya jek cik google. kalau kat facebook tuh ada pape link yang patut mcm kene baca,klik jek. layan jek. kalau mcm dah tanak, tkan X jek. ngeh

pernah dengar pasal zina hati? aku pon mula asyek dengar jek. masa firstfirst dengar, kalau kite ingat kat orang bukan mahram kite,haaa itu dah kira zina hati! aku dah macam, erk? mcm mana nak kawal apa yang kite nak pikir? apa yang kite nak rasa? macam tak logik abes. plus, aku ni dah la KUAT MELAMPAU berangannya. ye dok? 

but then, temu lah jalan penyelesaiannya.
"zina hati itu adalah hati yang menaruh niat untuk berzina, menikmati hubungan persetubuhan luar nikah. Itu yang dimaksudkan dengan zina hati."

aku jugak baca blog ailovyouhaip! banyak post yang agak bersangkut paut lebih kurang yang kadangkadang kene TEPATSTRAIGHT kat batang hidung nih! 

blog nih ada cakap, berapa ramai kalau nak terima bf/gf buat solat istikharah? tepuk dada tanya iman :")

aku bukan la nak sok alim ke ape ke. aku tau aku pakai tudung pon takde la labuh manaa. kadangkadang aurat aku pon on off jek. aku still kawan denngan laki laki. sebab tuh la aku rasa BERUBAH KEPADA KEBAIKAN MERUPAKAN TUGAS YANG SUKAR. sapa tanak jadi muslimah yang baik? and bear in mind SAPA TANAK CIUM BAU SYURGA, PEOPLE? 

eeka din