Friday, August 26, 2011

#ambang raya 3

HAI! SEGANNYE SAYAA. hikhik

Aku dah nak berlepas ke tanah selatan ahad nih. Begitu cepat sekali 29 hari puasa bulan Ramadhan. Sangat cepat masa berlalu sekarang nih rasanya. Cuti tanam anggur 5 bulan pon dalam beberapa hari jek lagi nak habis. memang aku tak buat pape la cuti nih. takde ape yang mustahil kan syafeeka? pemahlash puhnyeh buhdak! Rasarasanya sekejap jek la kan 4 tahun belajar plus 1 tahun kerja. lepas tuh dah boleh naik pelamin. omaygoshh!~ Jgn nak berangan banyak sangat, nanti batal puasa. HAHA

Memandangkan malam nih dah nak ke Bangi transit sebelum ke Johore, saya nak lah buat post raya awal awal. almaklumlahhh kampung saya betul kampung. mana ada internet segala bagai. nasib baik astro ada. channel disney pon adaa, atok amek khas utk cucu cucu dia! hikhik

Raya tahun nih semuanyaa di sambut dengan sangat sedeerhana. Memang takdapat disangkal abes, last year punya raya yang paling superb aku pernah rasaa. aku rasa raya tahun lepas sangat complete semua sedara mara aku jumpa lawat. so, tahun nih tidak meletakkan harapan yg tinggi.

plus, keadaan tok tik yang sangat sedang bertarung dengan penyakitnya. Sungguh tok tik sangat kuat. sedih tengok seorang yang tua kene makan macammacam ubat sampai semput dibuatnya. Dulu time tok tik kuat lagi, malam rayaa sibuk kemas rumah , okay aku tgk jek and tolong sikit sikit sebab hidung aku nih mengada tak boleh habuk kalau tak gegar rumah aku bersing 24/7. malam raya buat kuih rayaa ngn cousincousin. Tapi dengan keadaan tok tik mcm nih, aku takut sangat. Semoga Allah masih memanjangkan umur beliau. dan tok tik masih kuat memerangi penyakit itu.

And raya tahun nih aku berayaa beberapaa hari SAHAJA! 4hb Sept dah kene masuk UM. pastu nanti sibuk nak bercheercheer wasawasawehwehxishuashua ape jadaah! orang nak nyanyi lagu rayaa lagi laah! >: /

Dengan ini ,Saya NUR SYAFEEKA TAJUDDIN budak yang tak matang perangai mengalahkan budakbudak menggedik aje kejanya cakap kadangkadang tak pakai otak suka sakitkan hati orang,  nak mengucapkann
 SELAMAT HARI RAYAA!
dammmdummmmdammmmmm bunyi mercun
 *fireworksss*
Maaf atas segala kekasaran dan kesalahkataa dari diri yang lemah dan tidak bersalah ini. 
:)
 

btw, ada sedikit yang hendak dikongsi bersamaa
Setelah sebulan umat Islam memberi tumpuan sepenuhnya untuk beribadah kepada Allah, maka kini tiba masanya untuk menyambut kejayaan itu dengan kegembiraan dan kemeriahan.
Oleh itu, usaha-usaha untuk menimbulkan suasana kegembiraan di dalam keluarga masing-masing pada hari raya Aidilfitri adalah sebahagian daripada syiar Islam.

Jangann makann banyak sangat yawww! Ingat orang tersayaang! Jangan lupa wish rayaaa kat sayaa yaww! kalau tak sayaa terasaa hati nanti yaww. lagi lagi orang yang ada no phone sayaa yaww. hikhik Duit rayaa jangan lupa bank in yaww! XD

eeka din

1 comment:

nadieae said...

Ekaa dapat KK 12 jugak? All the best btw! And Selamat Hari Raya in advance :)