Sunday, September 11, 2011

sekaliigusss!

Assalaammualaikum semuaaa! 
ohmaaii sudah lama rasanyaa jejari runcing gemuk ini tidak bernarinari di keyboard utk  buat new post. rinduu serinduunyaaa.


okaayy macamm macaam bendaa nak cakap. so kene buat tepat dan padat!


Perkara Pertama.


sebelum rayaa on 27th, kami semuaaa berbuka puasa kat PICC. satu familyyy. ini semua agak bersempanaa nak buat celebratee birthday my brothaaaa ALONG. sebenarnyaa family aku nih bukannye jenis yg celebrate2 nih tau. tapi entah la kenapa kali nih birthday along celebrate puleee. 


penuhhnyeew satu mejaaa! 

andd sebenarrnya nak celebrate birthdayy along nih mcm satu surpriseeee! kitorg berkomplott dengann kak yaanaa.. 

Along bersama keluargaa beliau.
ya Allah tgk si qeela tuh. mataa besar kat kek jew. 
debab betui!

one happy family.
Terima kasih , ya Allah.

balikk rumahh sambung main bungaa apii. tadee mercunnn pon. hanya bungaa api sebab kami semua nih tetakutt kaan?



terima kasih kepada abg faiez atas sumbagan sekotak bunga api tersebutt. :)

Perkara Kedua

thenn balik kampung. JOHORE mariii! sesungguh aku tak pernah duduk kampung selama ini ONE WEEK. memang pecah rekod la. ini bukan sebab tadapat online semua kay. tapi ini ada sebab alasan dalamaan. sebab orang yang PALING PATUT dibuang dari keluarga

sampai sampai Batu Pahat, angah and ibu menangis tgk keadaan tok tik. aku kuat okay. tapi memang sedih tgk keadaan tok tik macam tuh. so hari raya kali ini sangat sangatt sederhana.

budak nih memang kena mintak maap lebih sikit sebab dia mmg paling banyak buat ibu n ayah risau dengan kegedilan kekeraskepalaan. semua nak ikut kepala diaa. 
ish ish ish.

Tajuddin Adan's family

Rohaida Abd Rahim's big familyy. 

hari raya kedua.
balik rayaa ke Muar ibu tak ikut. ibu nak stay kat batu pahat tok tik. auwww. respect waaa la kat ibu sayaa! insyaAllah nanti dah besar jadi macam beliau!

Adan's big family.

and as usual, kitorang konvoii ramai ramai gi rumah sedaraa mara. :)

PERKARA KETIGA.

4 Sept dah kena daftar kat UM varsiti kesayanganku. satu benda yg aku taktahan dengan UM dia sangat eksaited part orentasi okayy. di sini saya tekankan SANGATT! 

sesuatu yang berbeza kali ini punya orentasi ialah aku terlibat ngan kesenian -Manifestasi Puisi. perghh! first first tuh dia uji berpuisi. memang tak ar aku nak berkata puisi bagai. mendatarr jek. last lastt aku kene jadi part belakang menari tuh. waduh waduh. aku bukannya seorang yg keras. tapi kalau tetibe kelemahlembutanku diuji tetibe jek badan aku jadi keras. 

jangan risau sebab aku kalah
wakaka nasib baik kalah kalau tak kena perform kat pentas gedabak DTC tuh. 

dekat fakulti pula punn lagi best! jumpa kawan kawan balik yg terpisah angkara berbeza kolej. Paul cakap aku gemokkkk. ciss!

nombor 3 sempena persembahaan kat FAB
kumpulan I & J

and kalau kat DTC semuaa kolej akan berlawan lawan cheers. so kalau slow & tk bersemangat cheers nya mesti malu and lepas sampai kolej nanti kena sound dgn PMs. so last day hampir 60% drpd warga varsiti malaya akan kehilangan suara! #fact 

UM IS ONE.

and ada satu kejadian yang hanya org org tertentu yg akan mengalaminya. aku dapat mesej kene jumpa dengan Ketua Pembantu Mahasiswa disebabkan aku ponteng orentasi nih. i was like WTH! bila masaa pulakk aku pontengg. penat letih aku bertapak ke DTC disalahertikan! aku pergi berlatih kesenian mcm mana pulak aku boleh aku nak sign attendance kat sel tuh. ngek la. masa dapat mesej tuh menggigil lutuut aku. abis semua org aku menumpang bahu. #hiperbola 
so malam tuh pergi la jugak meeting tuh sebab nak meneegakkan kebenaran! and mostly org yg ada kat situ ialah org yg menentang budaya cheers kat orentasi UM nih.  perghhh berdesing siot telinga aku dengar dorang cakap pasal cheers nih. okay la ada la certain people yg cakap alasan kene mansuhkan budaya nih. tapi ada org yg macam sok alim tuh pon nak tumpang sekaki. padahal kalau jumpa perempuan menggatal tak hengat pulak! membantah nak kuatt jekk! and ape pon aku sangat dengan PM Nuzul sebab cara dia handle all these narrow-minded people lah. dia mcm nak tarik rambut dalam tepung. rambut tak putus tepung tak berselarak. tapi orang orang nih mcm tak paham bahasa. mereka nak dimansuhkan cheers tuh on the spot. bak kata PM Zol bukannya dia suroh perempuan buat cheers tuh sorang sorang kat depan! ramai ramaaai. last last suara perempuan pun boleh ditutupi oleh boys. serius aku tumpang simpati dengan PM Nuzul sebab dia sgt pening nk handle dorg semua nih. 

okay sekian dahulu. 

eeka din

No comments: