Tuesday, November 20, 2012

two-five-one

Hi! :B
maka dengan ini seusainya percutian mid-sem ku. 

Midsem break adalah break yang paling menseteressskan when u have tonnnnessszz of assignment. but i watlekwatpis jek amek popcorn baca timeline tengok diorang discuss assignment. But then, at the end of hols, baru la aku kabut cuak bagai sampai kene bebel dengan ayah. 

sempat holiday okay uolzz walaupun kononnya seteress

okay nak diceritakan bila aku dah purapura busy dekat rumah tu bukak plan dua tiga helai berterabur meja makan tu, bukak tamil poetry semua tu, tapi last last blur, donno what to do, donno how to calculate blablaa. 
Andddd.. 

"Uda, kau tak menyesal ke amik course ni?" - Eera

I stare at her deeppppdeeeppdownnnn flash back semuaa benda kat sekolah dulu aku amek PURE science how I struggle with Biology Physics Chemistry Addmath. Tapi sekarang, semua tu macam tak digunakan. Yes, sometimes I do regret dengan apa yang aku amek ni. Maybe sebab aku lah orang pertama dalam keturunan keluarga aku ni sama ada belah ayah or belah ibu yang berkecimpung dalam construction world. Mostly yang lain lain tu Doctor (my sis), banker (obviously ayah ibu along kakyana), cikgu, engineer/technician, lawyer, pekerja kilang eh? geddit?

Plus, Ayah sangat superduper risau aku takda job opportunity tuuuz. padahal lecturers cakap semua UM's graduate are fully-employed and on demand kay. and sometimes ayah cakap kalau la terus masukkan aku like my older sister. 

Kadang kadang aku fikir kalau aku terima masuk matriks johor tu, apa yang aku buat sekarang. Sampailah pernah sekali aku mimpi, Ibu letak aku balik dalam high school untuk ulangsemuaa ni balik.

HOWEVER, bila aku fikir balikbalikk, I don't regret at all disebabkan I chose this course, I met the awesomeecrazyyyz buddyz. 









FRIENDS <3>

I know Allah has better plan for me. Aku berharap pilihan yang aku buat tidak memudaratkan aku dan dipermudahkan oleh-Nya. 

In conclusion, I have NO regrets (for taking Bachelor of Quantity Surveying) in my life. I think that everything happens to me for a reason. InsyaAllah everything will be okay.



xoxo 
EekaDin

No comments: